RECIPIENTS D´IKEBANA / LLUNES

 Tsuki-yomi es el deu de la lluna, diu la tradició xintoista que la seva germana Amateratsu, deessa de la terra, el va enviar a una reunió amb Uke Mochi deessa dels aliments i que aquesta va treure de diferents parts del seu cos el menjar per el sopar, aquest fet va desagradar tant a Tsuki-yomi, que la va matar.
Quant Amateratsu es va assabentar del fet, va castigar al seu germà a no coincidir mai mes amb ella, d´aquesta manera la lluna surt quan el sol es pon i s´amaga amb el sol ixent.


En el Ka-dô, els recipients en forma de lluna tenen una importancia rellevant, igual que els vaixells dels que ja us vaig parlar en una entrada anterior.
La lluna com a satelit de la terra, influencia en el desenvolupament de la natura i en els cicles de la vida que per el xintoisme son tant importants.







Tothom dorm,
No queda res
entre la lluna i jo.

Enomoto Seifu - Jo


Comentaris

  1. m'agrada la composicio de les roses blanques i el que es maquisim es el recipient en forma de lluna de color blanc.
    tinc ganes de veure si fas una composicio amb aquest recipien per veure com queda.

    roser

    el sotaescala

    ResponElimina
  2. És tan bonica la composició com la poesia que l'acompanya! Petons

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars